Wat is webcare ?

Webcare is de structurele, real-time serviceverlening van een organisatie via sociale media aan een of meerdere specifieke doelgroepen. Met webcare antwoordt een organisatie op vragen, verstrekt ze informatie en lost ze klachten op. Dat doet de organisatie zowel reactief als op eigen initiatief. Opgedane inzichten over producten, diensten en/of serviceverlening worden intern teruggekoppeld aan relevante personen en/of afdelingen.

6 redenen om webcare in te zetten

  • klachten afhandelen
  • service verlenen, zoals het beantwoorden van reguliere vragen
  • reputatie beschermen, bijvoorbeeld door snel te reageren als een klacht van een individu over jouw organisatie het grote publiek bereikt en de kritiek losbarst
  • marketingacties ondersteunen, door onder andere te reageren op comments onder die marketinguitingen. Hiermee versterk je engagement
  • sales realiseren; terecht benadrukt Van der Veen dat social media niet geschikt zijn voor keiharde sales. Indirect misschien wel, maar niet door met een eigen aanbod in te haken op een conversatie die niet over jouw organisatie gaat
  • leren van afgegeven signalen; deel signalen met relevante afdelingen

Softnet verzorgt uw webcare

Softnet blijft uw socialmedia kanalen monitoren en reageert direct op berichten van uw klanten op de social media kanalen. Dit gebeurd in een op voorhand bepaald format en met een nauwe samenwerking met uw bedrijf. Zodat reacties klanten tevreden houden en u niet voor verassingen komt te staan. ‚Äč

Wilt u meer weten over Softnet webcare? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op.